Et komplett solcelleanlegg på taket helt uten kostnad. Sunday Power installerer, finansierer og vedlikeholder solcelleanlegget gjennom hele anleggets levetid. Bygget får solstrømmen til under markedspris.
Solar as a service er en enkel og effektiv vei til et grønnere og mer verdifullt bygg. Ved å leie ut taket i stedet for å eie anlegget selv kan byggeier komme i gang med produksjon av solenergi og i tillegg skape en inntekt fra taket fra dag én uten å ta investeringskostnaden.
Når anlegget er i drift sørger vår software SundayOS for full kontroll med monitorering av produksjon og minimal nedetid.
Sunday Power investerer og eier solcelleanlegget, og står for drift, vedlikehold og forvaltning.
Leietaker får gunstig pris på solkraften, og kan velge mellom rabattert spotpris eller fastpris.
Byggeier mottar leieinntekt fra taket med en revenue share-modell fra strømproduksjonen.
Bærekraft i eiendom er en viktig verdidriver, og et solcelleanlegg er et vesentlig bidrag til et grønnere bygg.
Et solcelleanlegg vil ofte øke energikarakteren på bygget, imøtekomme leietakeres krav til taksonomi og rapportering og oppfylle økende krav fra investorer og banker.
Usikker på om du skal velge Solar as a Service eller eie anlegget selv? Les mer i vår guide
Våre erfarne prosjektledere leder og kvalitetssikrer installasjonen fra start til slutt. Når anlegget er idriftsatt, tar vi ansvaret for drift og vedlikehold og forvaltning – gjennom hele avtaletiden.
Detaljert analyse av eiendommen og prosjektering av anlegg. Håndtering av eventuelle søknader.
Oppstartsmøte “on site” med alle stakeholders, inkludert installatør, leietaker og byggeier.
Normalt 4-8 uker (avhenger av anleggets størrelse). AC installatør kan velges av byggeier. Sunday er prosjektleder og oppdaterer alle stakeholdere ukentlig på fremdriften.
Uansett om Sunday eller byggeier overtar anlegget gjør vi en grundig kontroll av anlegget innen overtagelse, og sørger for at alle registreringer og innmeldinger kommer på plass.
Drift og vedlikehold for optimal ytelse, minimal nedetid og eventuelt bytte av hardware.
Fornøyde kunder er høyeste prioritet på reisen mot en grønnere fremtid.